Startuje konkurs FIO - Mazowsze Lokalnie
Czytaj więcej ...REGULAMIN UCZESTNICTWA W PROJEKCIE
„PARTNERSTWO NA RZECZ WZMACNIANIA POTENCJAŁU ORGANIZACJI POZARZĄDOWYCH
I WSPARCIA LOKALNYCH INICJATYW OBYWATELSKICH”
§1
Informacje ogólne
Regulamin określa podstawowe zasady i warunki uczestnictwa w Projekcie „Partnerstwo na rzecz wzmacniania potencjału organizacji pozarządowych i wsparcia lokalnych inicjatyw obywatelskich” realizowanym w ramach Priorytetu V – Dobre rządzenie, Działania 5.4 – Rozwój potencjału trzeciego sektora, Poddziałania 5.4.2 – Rozwój dialogu obywatelskiego Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, zwanym dalej „Projektem”.
1. Projekt jest realizowany przez Mariański Ruch Inicjatyw Ekonomiczno-Społecznych, z siedzibą w Puszczy Mariańskiej, ul. Króla Jana Sobieskiego 1, oraz Partnerów: Powiat Żyrardowski, ul. Limanowskiego 45; Gminne Centrum Informacji w Mszczonowie, ul. Żyrardowska 4 oraz Lokalną Grupę Działania „Echo Puszczy Bolimowskiej” w Puszczy Mariańskiej, ul. Króla Jana Sobieskiego 1.
2. Głównym celem Projektu jest wzmocnienie potencjału i zwiększenie aktywności 40 organizacji pozarządowych, związków i porozumień pozarządowych oraz grup nieformalnych z terenu powiatu żyrardowskiego oraz skierniewickiego (gmina Bolimów) w latach 2012-2014.
3. Działalność utworzonego w ramach Projektu Lokalnego Centrum Informacji i Wspomagania Organizacji Pozarządowych obejmuje przede wszystkim: organizację doradztwa, szkoleń, warsztatów, kursów i wizyt studyjnych, działania informacyjne, udostępnianie infrastruktury i świadczenie usług biurowych na potrzeby działalności organizacji pozarządowych.
4. Udział w Projekcie, a tym samym we wszelkich formach.
5. Udzielanie wsparcia przez Centrum nie jest uzależnione od przestrzegania przez odbiorców tego wsparcia reguł jakiejkolwiek ideologii, doktryny lub religii – wsparcie jest ogólnodostępne.
6. Projekt realizowany jest w okresie od 1 stycznia 2012 r. do 31 grudnia 2014 r.
7. Siedzibą Centrum jest Puszcza Mariańska, ul. Króla Jana Sobieskiego 1.
8. Punkty informacyjne zlokalizowane są w: Żyrardowie, Mszczonowie, Wiskitkach i Bolimowie.
9. Adres strony internetowej Projektu: www.inicjatywa.info.pl.
10. Nadzór nad działalnością Centrum sprawuje Koordynator i do niego należy składać wszelkie uwagi i wnioski dotyczące działalności Centrum.
11. Rozstrzyganie spraw, które nie są uregulowane niniejszym regulaminem, należy do Grupy Sterującej Partnerstwa na rzecz wzmacniania potencjału organizacji pozarządowych i wsparcia lokalnych inicjatyw obywatelskich.
§2
Kryteria uczestnictwa w Projekcie i rekrutacja
1. Do odbiorców Projektu należą:
1.1 organizacje pozarządowe, związki i porozumienia organizacji pozarządowych zarejestrowane na obszarze powiatu żyrardowskiego (gmina Wiskitki, gmina Puszcza Mariańska, gmina Radziejowice, miasto i gmina Mszczonów, miasto Żyrardów) oraz powiatu skierniewickiego (gmina Bolimów);
1.2 osoby fizyczne działające w organizacjach wskazanych w punkcie 1.1 (członkowie, pracownicy, wolontariusze);
1.3 osoby fizyczne (w tym przedstawiciele grup nieformalnych), które planują podjęcie inicjatywy społecznej;
1.4 przedstawiciele/-ki administracji publicznej zainteresowane współpracą z organizacjami pozarządowymi.
2. W okresie realizacji Projektu prowadzona jest akcja promocyjno-informacyjna – informacja o rekrutacji na poszczególne formy wsparcia jest dostępna: w biurze projektu, na stronach internetowych Lidera i Partnerów, w lokalnych mediach, a także rozpropagowana w formie e-mailingu oraz plakatów i ulotek na obszarze realizacji Projektu.
3. Uczestnik/-czka Projektu zobowiązany jest do zapoznania się z niniejszym regulaminem. Wypełnienie zgłoszenia oznacza akceptację regulaminu.
4. Lider i Partnerzy Projektu nie ponoszą odpowiedzialności za zgłoszenia, które nie dotarły do nich z przyczyn od nich niezależnych, m.in. wskutek awarii łączy internetowych czy systemu Uczestnika/-czki.
5. Lider i Partnerzy Projektu nie ponoszą odpowiedzialności za podanie nieprawdziwych danych lub danych osoby trzeciej przez Uczestników/-czki.
6. Rekrutacja uczestników Projektu prowadzona jest w sposób ciągły w całym okresie jego realizacji, zgodnie z przyjętym harmonogramem realizacji zadań.
7. Warunkiem niezbędnym przystąpienia do Projektu jest dostarczenie do określonego dnia do biura Projektu: wypełnionego i podpisanego formularza zgłoszenia instytucji do uczestnictwa w projekcie i/lub deklaracji zgłoszenia osoby do uczestnictwa w projekcie, oświadczenie uczestnika projektu o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych, dokumenty potwierdzające spełnienie statusu odbiorcy (potwierdzenie przedstawicielstwa NGO lub oświadczenie o zamiarze podjęcia inicjatywy społecznej).
8. Status organizacji pozarządowej weryfikowany jest w oparciu o bazę internetową Krajowego Rejestru Sądowego prowadzoną przez Ministerstwo Sprawiedliwości (https://ems.ms.gov.pl/krs/wyszukiwaniepodmiotu).Za datę przystąpienia do Projektu przyjmuje się datę podpisania formularza zgłoszenia.
9. Karty zgłoszeniowe przesłane w formie elektronicznej będą brane pod uwagę w procesie rekrutacyjnym pod warunkiem dostarczenia oryginału najpóźniej pierwszego dnia udzielonego wsparcia.
10. Warunkiem udziału w wybranej formie wsparcia jest spełnienie kryteriów formalnych określonych w pkt 1. Ocena formalna dokonywana jest w oparciu o dokumenty wskazane w pkt 6.
11. Uczestnik/-czka Projektu ma obowiązek poinformowania pracowników biura Projektu o każdej zmianie danych zawartych w formularzu zgłoszenia.
12. Uczestnik/-czka podpisując formularz zgłoszenia potwierdza, iż został pouczony/-a o odpowiedzialności za składanie oświadczeń niezgodnych z prawdą w dokumentach składanych na potrzeby Projektu.
§3
Zasady realizacji usług doradczych i informacyjnych
1. Poradnictwo specjalistyczne odbywają się formie doradztwa bezpośredniego lub pośredniego. Przez doradztwo bezpośrednie rozumie się doradztwo świadczone osobiście przez doradcę odbiorcy/odbiorcom w siedzibie i punktach informacyjnych Centrum lub innym dogodnym dla klienta miejscu, a przez doradztwo pośrednie – doradztwo świadczone drogą elektroniczną (za pomocą poczty elektronicznej, komunikatora internetowego).
2. Poradnictwo specjalistyczne prowadzone jest w zakresie:
1) księgowości i finansów;
2) zagadnień prawnych, w tym: prawo pracy, administracyjne, podatkowe, rejestracja NGO, OPP, równość szans;
3) zarządzania projektami finansowymi ze środków publicznych, fundraisingu;
4) zarządzania organizacją pozarządową, promocji i marketingu, sprawozdawczości, budowy strategii organizacji, współpracy z otoczeniem, w tym administracją publiczną i środowiskiem biznesu, równości szans w zarządzaniu zasobami kadrowymi.
3. W przypadku doradztwa grupowego liczba osób nie przekracza 6. W uzasadnionych przypadkach liczba ta może ulec zmianie.
4. Warunkiem udziału w konsultacjach ze specjalistami jest dostarczenie do biura Projektu: wypełnionego i podpisanego formularza zgłoszenia instytucji do udziału w projekcie i/lub formularza zgłoszenia osoby do uczestnictwa w projekcie, oświadczenie uczestnika projektu o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych, dokumenty potwierdzające spełnienie statusu odbiorcy (potwierdzenie przedstawicielstwa NGO lub oświadczenie o zamiarze podjęcia inicjatywy społecznej).
5. Status organizacji pozarządowej weryfikowany jest w oparciu o bazę internetową Krajowego Rejestru Sądowego prowadzoną przez Ministerstwo Sprawiedliwości (https://ems.ms.gov.pl/krs/wyszukiwaniepodmiotu).
6. Osoba korzystająca z konsultacji jest zobowiązana do wypełnienia karty konsultacji oraz ankiety oceny doradztwa.
7. Usługi informacyjne świadczone są w zakresie tematycznym dotyczącym trzeciego sektora, w tym m.in.:
1) źródeł finansowania organizacji ze środków publicznych krajowych i zagranicznych, w tym programów unijnych;
2) dostępnych szkoleń i innych inicjatyw edukacyjnych;
3) podstawowych informacji w zakresie wolontariatu.
8. Usługi informacyjne udzielane są w formie bezpośredniej (indywidualnie lub grupowo), telefonicznej oraz za pomocą Internetu (e-mail, komunikator internetowy).
9. W Centrum są stale dostępne materiały informacyjne i promocyjne nt. działalności Centrum, przy czym mogą one mieć formę elektroniczną (np. są umieszczane na stronie internetowej).
§4
Szczegółowe zasady rekrutacji i udziału w szkoleniach, kursach, warsztatach i wizytach studyjnych
1. Warunkiem udziału w szkoleniach, kursach, warsztatach i wizytach studyjnych jest dostarczenie do określonego dnia do biura Projektu: wypełnionego i podpisanego formularza zgłoszenia instytucji do udziału w projekcie i/lub formularza zgłoszenia osoby do uczestnictwa w projekcie, oświadczenie uczestnika projektu o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych, dokumenty potwierdzające spełnienie statusu odbiorcy (potwierdzenie przedstawicielstwa NGO lub oświadczenie o zamiarze podjęcia inicjatywy społecznej).
2. Status organizacji pozarządowej weryfikowany jest w oparciu o bazę internetową Krajowego Rejestru Sądowego prowadzoną przez Ministerstwo Sprawiedliwości (https://ems.ms.gov.pl/krs/wyszukiwaniepodmiotu).
3. O zakwalifikowaniu się do udziału w Projekcie organizator poinformuje uczestnika
e-mailem lub telefonicznie.
4. W przypadku zbyt małej liczby osób zainteresowanych udziałem w Projekcie akcja zostanie wzmocniona (np. telefony do organizacji) i przedłużona w czasie.
5. W przypadku większej liczby chętnych podjęte zostaną następujące działania:
1) zastosowanie kryterium uczestnictwa maksymalnie jednej osoby z danej organizacji;
2) przeprowadzenie publicznego losowania;
3) utworzenie listy rezerwowej.
6. W przypadku rezygnacji uczestnika przed rozpoczęciem np. szkolenia lub niezłożenia wymaganych dokumentów w terminie, na jego miejsce wpisana zostanie osoba z listy rezerwowej.
7. Osoba, która zgłosiła chęć uczestnictwa w wybranej formie wsparcia i pozytywnie przeszła etap rekrutacji, ma obowiązek bezzwłocznego poinformowania pracowników biura Projektu, jeśli jej udział nie jest możliwy.
8. W przypadku nieusprawiedliwionego braku uczestnictwa w wybranej formie wsparcia zakwalifikowany do udziału uczestnik może zostać obciążony kosztami organizacyjnymi poniesionymi przez organizatora.
9. Każdy uczestnik projektu (osoba fizyczna) ma obowiązek:
1) regularnego, punktualnego i aktywnego uczestnictwa w wybranych formach wsparcia;
2) każdorazowego potwierdzania obecności na liście obecności;
3) potwierdzania odbioru materiałów szkoleniowych;
4) wypełniania ankiet ewaluacyjnych i innych niezbędnych dokumentów.
10. Uczestnicy otrzymują zaświadczenie/certyfikat o uczestnictwie w określonej formie wsparcia, w którym będą zawarte informacje o terminie, liczbie godzin i zakresie tematycznym.
11. Warunkiem otrzymania zaświadczenia/certyfikatu jest uczestnictwo w min. 80% godzin zajęć.
12. Koszty dojazdu na szkolenia pokrywają uczestnicy.
13. Organizator zastrzega sobie prawo zmiany terminów udzielonego wsparcia.
§5
Zasady udostępniania infrastruktury i usług biurowych na potrzeby działalności NGO
1. Warunkiem udostępnienia infrastruktury i usług na potrzeby działalności NGO jest uprzednie zgłoszenie takiej potrzeby do Biura Projektu oraz dostarczenie wypełnionego i podpisanego formularza zgłoszenia instytucji do udziału w projekcie i formularza zgłoszenia osoby do uczestnictwa w projekcie (jeśli dotyczy), oświadczenie uczestnika projektu o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych, dokumenty potwierdzające spełnienie statusu odbiorcy (potwierdzenie przedstawicielstwa NGO).
2. Status organizacji pozarządowej weryfikowany jest w oparciu o bazę internetową Krajowego Rejestru Sądowego prowadzoną przez Ministerstwo Sprawiedliwości (https://ems.ms.gov.pl/krs/wyszukiwaniepodmiotu).
3. Dostęp do infrastruktury i usług biurowych obejmuje:
1) korzystanie ze sprzętu biurowego, pracowni komputerowej oraz sali dydaktycznej z projektorem/ekranem i flipchartem;
2) limitowane usługi telefoniczne oraz internetowe;
3) inne usługi biurowe: limitowane korzystanie z drukarki/ksero, bindowanie etc.;
4) dostęp do biblioteczki NGO.
4. Wsparcie wskazane w pkt 1 udzielone jest wyłącznie na potrzeby działalności statutowej organizacji. Zabrania się korzystania z usług w celach prywatnych.
5. Informacja o limitach usług wskazanych w pkt 2 ust. 2 i 3 dostępna jest w Biurze Projektu oraz na stronie internetowej Projektu.
6. Zasady użyczenia pomieszczeń:
6.1 Organizacja rezerwująca pomieszczenie jest zobowiązana do podania m.in. celu spotkania, tytułu wydarzenia, przewidywanej liczby uczestników oraz informacji o pobieraniu/niepobieraniu opłat od uczestników.
6.2 Rezerwacji pomieszczeń dokonuje się w Biurze Projektu, drogą telefoniczną lub drogą mailową.
6.3 Organizacja jest zobowiązana do niezwłocznego powiadomienia Centrum o rezygnacji z rezerwacji pomieszczenia telefonicznie lub mailowo.
6.4 Centrum zastrzega sobie, prawo odwołania spotkania i zobowiązuje się do niezwłocznego powiadomienia o tym fakcie Organizację oraz uzgodnienia terminu zastępczego.
6.5 W Centrum obowiązuje zakaz palenia tytoniu i spożywania napojów alkoholowych oraz używania innych substancji psychoaktywnych.
6.6 Zabrania się wstępu osobom będącym w stanie wskazującym na spożycie alkoholu oraz pod wpływem innych substancji psychoaktywnych.
7. Zasady korzystania ze sprzętu biurowego:
7.1 Urządzenia obsługiwane są wyłącznie przez pracowników Centrum.
7.2 Zgodnie z ochroną praw autorskich w Centrum zabronione jest kopiowanie całych publikacji, a jedynie ich fragmentów.
8. Zasady korzystania z telefonu:
8.1 Centrum przedstawia organizacji biling wykonanych rozmów (po jego otrzymaniu od operatora) wraz z wyliczeniem ich wartości netto i brutto.
9. Zasady korzystania z biblioteczki NGO:
9.1 Lista publikacji jest dostępna w Biurze Projektu oraz na stronie internetowej www.inicjatywa.info.pl.
9.2 Publikacje są dostępne w siedzibie Centrum przy ul. Króla Jana Sobieskiego 1 w Puszczy Mariańskiej.
9.3 Wypożyczenie publikacji jest możliwe na okres maksymalnie dwóch tygodni po wpłaceniu kaucji zwrotnej w wysokości 30 zł od każdej książki.
10. Zasady korzystania z komputera:
10.1 Na stanowiskach komputerowych nie jest dozwolone samodzielne instalowanie oprogramowania.
10.2 Zabrania się spożywania posiłków i picia napojów przy stanowiskach komputerowych.
11. Osoby korzystające ze stanowisk, pomieszczeń i/lub sprzętu są zobowiązane do ich zwrotu w stanie niepogorszonym oraz poniesienia ewentualnych kosztów naprawy w przypadku niezgodnego z przeznaczeniem jego użytkowania.
12. Korzystanie z usług wskazanych w pkt 2 jest każdorazowo dokumentowane wpisem w dzienniku dostępnym w Biurze Projektu.
§6
Zasady uczestnictwa w innych działań realizowanych w ramach projektu
1. W ramach projektu planuje się organizację dwóch pikników oraz utworzenie strony internetowej z możliwością założenia podstrony organizacji. Działania służą promocji lokalnych organizacji pozarządowych i prezentacji realizowanych inicjatyw.
2. Warunkiem udziału w działaniach wskazanych w pkt 1 jest dostarczenie wypełnionego i podpisanego formularza zgłoszenia instytucji do uczestnictwa w projekcie, dokumenty potwierdzające spełnienie statusu odbiorcy (dokumenty organizacji).
3. Organizator udostępnia organizacjom pozarządowym miejsce podczas pikniku (namiot).
4. Zabronione jest umieszczanie na podstronach organizacji treści o charakterze politycznym, pornograficznym, naruszających dobra osobiste osób trzecich, wzywających do nienawiści rasowej, wyznaniowej, etnicznej, czy też propagujących przemoc lub treści w jakikolwiek inny sposób niezgodnych z prawem lub naruszające dobre obyczaje lub normy etyczno-moralne. Zabronione jest również umieszczanie przekazów reklamowych.
5. Administrator zastrzega sobie prawo do moderowania zamieszczanych informacji i usuwania treści, o których mowa w punkcie 4.
§7
Postanowienia końcowe
1. Lider zastrzega sobie prawo zmiany Regulaminu Uczestnictwa w Projekcie w sytuacji zmiany wytycznych, warunków realizacji projektu lub dokumentów programowych.
2. Wszelkie zmiany niniejszego regulaminu wymagają formy pisemnej.
3. Niedotrzymanie postanowień niniejszego regulaminu może stać się podstawą do wyłączenia odbiorcy z możliwości korzystania ze wsparcia w ramach Projektu.